درباره سایت

محسن یزدانی مؤسس و مدیر عامل مجموعه باشگاه های زنجیره ای هیربد
اولین دارنده مدال طلای جهان و عنوان پیشرفته ترین بدنساز سال 1999 جهان (IFBB) و اولین ایرانی عضو فدراسیون حرفه ای های پرورش اندام جهان (IFBB PRO)
فارغ التحصیل DBA , EMBA سخنران در حوزه موفقیت و انگیزش

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

برچسب ها محسن یزدانی

مدیریتی

به نشانه ها توجه کنید


 هنگامیکه یک کارمند خوب به دنبال کار دیگری می گردد و سعی میکند شرکت و سازمان شما را ترک کند، باید به دنبال نشانه هایی از یک مدیریت ضعیف بود. میدانم ممکن است از این حرف خیلی خوشتان نیاید،  اما واقعیتی است انکار ناپذیر...
 چراکه باید در شرکت شما کسی یا سیستمی وجود داشته باشد که از نارضایتی این کارمندان مطلع شود، و برای جلب رضایت آنان کاری بکند. آنها دارند تجارب ، قابلیتهایی که بابت آنها هزینه کرده اید را با خودشان می برند. در تعجبم که برخی سازمانها هیچ کاری نمیکنند.

 مدیران عالی و موثر کسانی هستند که نسبت به خواسته های کارمندان خود بسیار حساس اند، و می دانند آنها چه نیازهایی دارند و با چه چیزهایی انگیزه مند می شوند  و با چه مسایلی نگران می شوند.
در اغلب مواقع کارمندان با رفتارهای خود نشانه های بسیاری بر جای می گذارند که یک مدیر توانمند به خوبی میتوانند آنها را ببینند. نشانه هایی از قبیل:
 صبح ها با تاخیر سر کار حاضر می شوند
به محدودیت های زمانی که برای انجام کارها تعیین می کنید، توجهی نمیکنند، و کارها را به موقع انجام نمی دهند.
  به شما می رسانند که همسرشان و یا فرزندانشان از این شهر خوششان نمی آید.
و امثالهم...
شما باید هشیار باشید تا اینها را درک و دریافت کنید و کاری کنید.
شاید هم همیشه نتوانید به مشکلات و دغدغه های آنان رسیدگی کنید، قابل درک است. اما می توانید با آنها همفکری و همدردی کنید.
 باور کنید بیشتر وقت ها، همین همفکری ها و همدردی ها بسیار کارسازند.

مدیریتی

 مدیریت کنید، انجام ندهید...


اغلب مدیران تصور می کنند که اگر خودشان کار را انجام ندهند به درستی انجام نمی شود و یا اینکه بقیه فکر می کنند که این مدیر هیچ کاری انجام نمی دهد و بالای سر کار خود نیست. اما باید بگویم این طرز فکر کاملا غلط است و با این فکر و روش، قطعا در مدیریت شکست خواهید خورد.
با این روش و تفکر، شما به جای مدیریت کار، به انجام کار می پردازید.
همه ی ما اغلب به صورت ناخوداگاه، برای اطمینان از انجام صحیح کارها تمایل به انجام آنها توسط خودمان داریم. اما شما باید از این تمایل ناخوداگاه جلوگیری کنید و بپذیرید که مدیر هستید و مدیر هم کارش انجام دادن کارها توسط دیگران است.
 اینکار برای رشد و پیشرفت کارکنانتان بسیار ضروری است. اینطور آنها کارهای جدیدی یاد می گیرند و احساس رضایتمندی بیشتری می کنند.

تفویض اختیار مهارتی است که به شما خواهد گفت چطور اینکار را بکنید که بهترین نتایج را دریافت کنید.
کارگاه تفویض اختیار موثر یک پیشنهاد خوب برای تقویت اصولی این مهارت در خودتان است.

رساندن خبر بد به رئیس

دادن خبر بد به رئیس هیچ‌گاه خوشایند نیست. اما حقیقت آن است که همیشه کارها آنطور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود، بنابراین مهم است که بدانیم این خبرهای بد را چطور به گوش بالادستی‌ها برسانیم بدون آنکه در مسیرشغلی‌مان خللی وارد کند. هیچ کس از اینکه با خبر بدی سوپرایز شود، خوشش نمی‌آید و این امر شامل رئیس‌ها هم هست.

خبرهایی مثل کاهش عملکرد تولید، وجود مسئله در توسعه محصول جدید، به وجود آمدن بحران در سازمان و خبرهایی از این دست همواره ممکن است در سازمان پیش بیاید و خوب است که بدانیم چگونه باید این خبرها را به گوش رئیس یا مدیر رساند.

جان گلیکمن (Jodi Glilckman)، نویسنده کتاب Great on the Job، معتقد است که سوء‌ارتباط‌ها و اتفاق‌های بد همیشه هستند و بنابراین ممکن است کنترل امور را از دست سازمان خارج کنند. نکته آن است که اگر خبر بدی دارید که باید به رئیستان بدهید، نباید وحشت‌زده شود (می‌توانید برای پنج دقیقه وحشت‌زده باشید، اما نه بیشتر). پس از آن به دنبال راه‌حل‌ها می‌گردید تا به رئیس بگویید، چون معمولاً مدیران و رؤسا از مسئله خوششان نمی‌آید، بلکه برعکس راه‌حل را دوست دارند.

نکته بعدی آنکه فکر نکنید می‌توانید مسئله‌ای را برای مدت طولانی از گوش مدیر پنهان نگه دارید. یعنی اگر کاری برای مسئله انجام ندهید، مسئله خود به خود ناپدید نخواهد شد. بنابراین حتما باید کاری کنید. در اینجا پنج نکته برای انجام این کار و دادن خبر بد به رئیس ارائه می‌کنیم تا نه تنها مسیرشغلی شما را از صدمه دیدن حفظ کند، بلکه حتی توجه برخی را به توانایی شما در مدیریت بحران جلب کند:

۱. زمان و مکان مناسبی انتخاب کنید. همان‌طور که از پنهان کردن خبر بد باید خودداری کنید، نباید این خبر را در وقتی برای مثال مدیر در حال نشان دادن شرکت به یک ارباب‌رجوع یا مشتری است و یا با عجله در حال خروج از شرکت است و یا جلسه مهمی دارد، بروز دهید. 
بنابراین زمان و مکان خوب و مناسبی را برای دادن خبر بد انتخاب کنید. یعنی وقتی استرس ندارید و مطمئن هستید که خلالی در کار رئیستان ایجاد نمی‌کنید در مورد موضوع با او صحبت کنید. این به رئیس زمان بیشتری خواهد داد تا در مورد ابعاد موضوع بیاندیشد و نشان خواهد داد که موضوع برای شما هم جدید بوده است.

۲. دلایل و شواهد را آماده کنید. اگر مسئله‌ای پیش آمده، حتما رئیس در مورد دلیل یا دلایل آن از شما سؤال خواهد کرد. بنابراین باید کاملاً آماده باشید و چرایی این پیشامد را داشته باشید. لذا اطلاعات مورد نیاز را هر چه زودتر، گردآوری کنید یا حداقل به رئیس بگویید که چه زمانی این اطلاعات را در اختیار او قرار خواهید داد.

۳. دقیق و مشخص باشید. رئیستان از شما مسئله دقیق و اثرات آن را خواهد پرسید. برای مثال اگر خطر حضور رقیب در بازار فعالیت شرکت به وجود آمده است، باید به رئیس بگویید که دقیقاً چه درصدی از سهم بازار ممکن است از دست شرکت خارج شود. هیچ وقت از کسی بدگویی نکنید و کسی را مورد سرزنش قرار ندهید. تمام تمرکز خود را روی مسئله بگذارید و اجازه ندهید چیزهای بی‌مورد و حواشی ذهن شما را از آن دور کنید. در غیر این صورت فقط استرس مدیر را زیاد خواهید کرد و از کاری درستی که باید انجام شود دور می‌شوید.

۴. راه‌حل پیشنهاد کنید. از کسانی نباشید مسئله را روی میز رئیس می‌گذارد و منتظر عواقبش می‌ماند. برای مسئله راه‌حل داشته باشید یا بگویید که برای مثال فلان کار را انجام داده‌اید. بنابراین خالی از نظر نباشید و نشان دهید که ابعاد مسئله را خوب شناخته‌اید و پاسخ‌هایی برای حل آن دارید.

۵. به جای کش دادن عذرخواهی، بر مسئله متمرکز شوید. اگر تقصیری داشته‌اید و بنا دارید که عذرخواهی کنید، این کار را سریع و کوتاه انجام دهید و بلافاصله اقدام یا راه‌حل خود را برای جبران کار اشتباهتان اعلام کنید. اصرار زیاد بر عذرخواهی چیزی جز بدتر شدن موضوع را به دنبال نخواهد داشت. بنابراین بر آینده متمر کز شود و راه‌حل را پیش رو قرار دهید.

پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که بهتر است که پیش از آنکه خبر بدی را به رئیستان بگویید، در مورد موضوعی دیگر صحبت کنید و پس از آن خبر خوشی را به او بگویید. این کار سبب می‌شود کسی که خبر بد را می‌شنود کمتر احساس درماندگی کند و خوش‌بینی‌اش را حفظ کند.

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو