درباره سایت

محسن یزدانی مؤسس و مدیر عامل مجموعه باشگاه های زنجیره ای هیربد
اولین دارنده مدال طلای جهان و عنوان پیشرفته ترین بدنساز سال 1999 جهان (IFBB) و اولین ایرانی عضو فدراسیون حرفه ای های پرورش اندام جهان (IFBB PRO)
فارغ التحصیل DBA , EMBA سخنران در حوزه موفقیت و انگیزش

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

ورزشی

قهرمانی آقایان حسن یزدانی و علیرضا کریمی

قهرمانی آقایان علیرضا کریمی و حسن یزدانی مدال آوران طلای بازهای آسیایی جاکارتا را به این دو عزیز و تمامی ملت ایران تبریک عرض می نمایم

مدیریتی

مدیریتی

مأموریت کلی سازمان را به مأموریت تیم ها تبدیل کنید


بعنوات مدیر باید به طور کامل چشم انداز، اهداف و استراتژی های کسب و کار سازمان خود را بفهمید و از چگونگی ارتباط مأموریت گروه های کاری تان با چشم انداز و استراتژی کلی سازمان آگاه باشید. البته ارتباط این دو با هم یکی از وظایف مهم شماست.
 شما باید بتوانید مفاهیم گسترده، عظیم و دور از دسترس را به اهداف و اقدامات عینی و ملموس تبدیل نمایند.

✅ پیشنهادهای زیر میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند

1⃣ زمانی را به منظور بحث و بررسی درباره ی اهداف، چشم انداز و استراتژی سازمان، به اعضای گروهتان اختصاص دهید. و اطمینان یابید که اعضای گروهتان به خوبی به این موارد آگاهاند.

2⃣ فرایندهای حیاتی مرتبط با موفقیت سازمان را به خوبی و با دقت شناسایی و درک کنید. سپس نقش گروهتان را در بهبود آنها بررسی نمایید ( خیلی مهم )

3⃣ هر زمان که درباره ی گروهتان سخن می گویید، مداوم اهداف و نقش ها را با اهداف سازمانی مرتبط سازید. هر چه شفاف تر و واضح تر درباره ی نقش گروهتان در دستیابی به اهداف سخن بگویید، نتایج دقیق تر و مفیدتری میتوانید بگیرید

3⃣ بررسی کنید و ببینید سازمان از گروه های زیر مجموعه شما چه انتظاراتی دارد. از نتایج ارزیابی های تیم تان توسط سازمان با خبر شوید. این ها اطلاعات اصلی و اساسی مورد نیاز شما برای تنظیم جهت گیری گروهتان محسوب می گردند

5⃣ به دنبال اشتراکات بین گروهتان و سایر گروهها باشید. ممکن است حوزه هایی وجود داشته باشد که در آنها تلاش ها و اقدامات ترکیبی شما بهتر در خدمت سازمان قرار گیرد. ابتکار عمل را در دست بگیرید و برای جستجوی این گزینه ها با همتایان و همکارانتان در سایر گروهها وارد بحث و مباحثه شوید.

❇️نکته مهم
این موضوع یکی از اقدامات حیاتی شما در قبال ارتباط سازمان با گروه تان است. لذا اگر به خوبی از فرایند و منطق این اهداف و چشم اندازها آو ارتباطات آنها گاه نیستید و نمی توانید به تمایز استراتژیکی آنها پی ببرید، از فردی متخصص دعوت کنید تا به شما کمک کند.

محسن یزدانی

روانشناسی رفتار مصرف کننده در دوران رکود

شیوه بخش بندی بازار که قبل از رکود اقتصادی به کار می رفت، ناکارآمد است. بیشتر شرکت ها باید دوباره به میان مردم رفته و با صحبت با مشتریان، نگرش بخش بندی را بازسازی کنند. ما شناسایی چهار گروه مصرف کننده در دوران رکود را انجام دادیم. 

گروه اول گروهی هستند با نام 
1. Slam on the brakes
(گروه متوقف شده)
این گروه، مصرف کنندگانی هستند که حقیقتا زندگیشان در اثر رکود ویران شده است. افرادی که بیکار شده اند و یا کسانی را میشناسند که شغل خود را از دست داده اند. و یا به علت فروپاشی قیمت ها، پول زیادی را از دست داده اند. به طور کلی این گروه در دوران رکود، هیچ کار خاصی به جز تهیه مایحتاج ضروری (غذا، نان، خمیردندان و...) انجام نمی دهند. آنها سایر خریدها را به تعویق می اندازند. 

دومین گروه، گروهی هستند با نام
2. Pained but patient
(گروه آسیب دیده ی مقاوم)

آنها هم مشکلاتی دارند. آنها هم مثل دیگران ضرر مالی کرده اند. اما خوش بینی آنها در بلندمدت این است که در انتهای تونل نوری را مشاهده کنند. آنها بزرگترین بخش را تشکیل می دهند و در بلندمدت در اثر فشار اقتصادی به گروه اول ممکن است تبدیل شوند.

سومین گروه، گروهی هستند به نام
3. Live for today
(گروه برای امروز زندگی کن)

این گروه بیشتر شامل جوانان شهرنشین است. آنها پس انداز زیادی نداشته. بنابراین در دوره رکود، ضرر زیادی هم نکرده اند. آنها مجردند و همچنان به همان روش زندگی مال خود را ادامه داده و تا زمانی که بیکار نشوند، همچنان رفتار مصرفی خود را در واکنش به رکود، تعدیل نمی کنند. که در این صورت رفتارشان به صورت ناگهانی تغییر خواهد کرد.

گروه آخر را به این نام خطاب می کنیم
4. Comfortably well-off
(گروه آسوده خاطر)

افرادی هستند که به اندازه کافی پشت گرمی مالی دارند و در دوره رکود، از آن به عنوان جایگزین بهره مند می شوند. ممکن است آنقدر خوش شانس بوده اند که در زمان کم شدن ارزش پول در بازار، سرمایه گذاری کلان انجام نداده اند و در نتیجه رویه عادی زندگی خودشان را ادامه داده اند. ولی در عین حال، تظاهر به آسودگی نیز نمی کنند. 

4 گروهی که مرور شدند، بسیار مهم هستند. بازاریاب ها را قادر می سازد تا درک بهتری داشته و بدانند که چگونه می توان در این دوره رکود، در مقابل مصرف کنندگان و روانشناسی آنها واکنش نشان دهند. صرفنظر از اینکه در کدام گروه قرار بگیرید، چهار طبقه کالایی در دوران رکود وجود دارد:

1.Essentials ضروریات 

گروه دوم ( گروه آسیب دیده ی مقاوم) به این طبقه ی کالایی بیشتر توجه می کند. کالاهایی مانند مواد خوراکی، خمیر دندان و چیزهایی که مصرف آنها هیچگاه ترک نمی شوند را شامل می شود. همچنین به دنبال صرفه جویی در مصرف و مخارج هستند و ممکن است که به دنبال مصرف کالاهای ارزان تر بروند. بنابراین کالاهای برند ممکن است اینجا به کار نیاید.

2.Treats تغییر رفتاری 

برای روشن شدن موضوع، بستنی معروف (هاگنداز) را در نظر بگیرید. گروه آسیب دیده ی مقاوم، تصمیم میگیرد خودش را به مصرف کمتر هاگنداز عادت دهد. بدین گونه که یا مقدار کمتری خرید کند و یا تعداد دفعات خرید را کاهش دهد.

3. Postponablesبه تعویق انداختنی ها 

شامل کالاهای با دوام مانند خودرو و ماشین لباسشویی می شود. برای مثال، گروه آسیب دیده ی مقاوم ممکن است اینگونه فکر کند که درصورت خراب شدن ماشین لباسشویی، آیا بهتر است ماشین لباسشویی جدید بخرم و یا همین را تعمیر کنم. قبل از دوره رکود، مصرف کنندگان آسیب دیده ی مقاوم ممکن بود بگویند: من یک ماشین لباسشویی جدید میخرم. اما الان دنبال صرفه جویی بیشتر است.

4. Expendables کالاهای گران غیرضروری 

برای مثال اگر تصور کنیم گروه آسیب دیده ی مقاوم 2 بار در سال با خانواده به مسافرت میروند، می توان انتظار داشت که یکی از آنها حذف شود و به عبارتی دیگر، آنها به عنوان یک خانواده، توان مالی و نیاز به دو مسافرت خانوادگی در یک سال را ندارند. بنابراین از یکی از آنها چشم پوشی می کنند.

مدیریتی

مسئولیت را به افراد مناسب واگذار کنید


واگذاری کار زیاد به افراد باتجربه تر و کار کم ، به افرادی که تجربه کمتری دارند کار آسانی است و البته کار یک مدیر مدبر نیست...
یادتان باشد انگیزه را هم به اندازه ی تجربه در نظر داشته باشید. شخص کم تجربه تر که برای انجام کار ذوق و شوق فراوان دارد می تواند از شخص باتجربه ای که با هدف کار یا نتیجه ی مطلوب مخالف است، موفق تر عمل کند.
از طرفی باید از واگذاری بیش از حد کار به افراد شایسته بپرهیزید. شما افراد مهم را با انبوهی از کار مواجه خواهید کرد و بقیه ی اعضای گروه فرصت پرورش مهارت هایشان را از دست خواهند داد.
 یک کار را به طور کامل به یک نفر واگذارید. وقتی افراد  به یک کار کامل رسیدگی می کنند احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت.
کارگاه زیر میتواند پیشنهاد خوبی برای ارتقاء این مهارت مدیریتی باشد.

MohsenYazdani

زنجیره نامه ها ، گزارشات و ایمیل ها را بررسی کنید

زنجیره های طولانی نامه ها ، گزارشات و ایمیل ها حاکی از آن است که یا مسائل به درستی حل و فصل نشده اند و یا موضوعات رو به وخامت می رود.
در این زنجیره های طولانی ، افراد بیش از حد لازم درگیر مسائل می شوند، احساسات نیز در مسائل وارد شده و فرضیه ها با تفسیرهای منفی از موضوع، در ذهن افراد جای می گیرد.
زنجیره این نامه ها و ایمیلها را متوقف سازید و شرایطی را برای برگزاری جلسه ای حضوری فراهم آورید. اجازه دهید همه ی افراد به خوبی بدانند شما در حال تدارک برپایی جلسه هستید و از آنها بخواهید ایمیل نفرستند و زنجیره نامه ها را قطع کنند.
سپس در یک جلسه حضوری موضوع را به نتیجه برسانید و وظیفه هرکس در قبال موضوع مشخص و شفاف شود تا مجددا وارد این زنجیره نشوند.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic