درباره سایت

محسن یزدانی مؤسس و مدیر عامل مجموعه باشگاه های زنجیره ای هیربد
اولین دارنده مدال طلای جهان و عنوان پیشرفته ترین بدنساز سال 1999 جهان (IFBB) و اولین ایرانی عضو فدراسیون حرفه ای های پرورش اندام جهان (IFBB PRO)
فارغ التحصیل DBA , EMBA سخنران در حوزه موفقیت و انگیزش

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

محسن یزدانی

چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنید؟


در محیط های کاری امروز، کارکنان دوست دارند که کارکنانی دانشی باشند. آنها علاقمندند افرادی باشند که دارای مهارت ها و تجارب خاص و گسترده ی مربوط به یک صنعت است. و یا اینکه کسی باشند که دارای تجربه ی عمیق و منحصر به فردی است که تکرار آن غیر ممکن است.
امروزه کارکنان دوست دارند به جای ورود به محیط کار، انجام وظایف و ترک محل کار، سهمی در کار داشته باشند. در نتیجه آنها منبع اصلی ایده های شرکت شما و عامل مطرح شدن شرکت شما در جامعه هستند.
بنابراین برای طراحی یا ساختن بهترین محصول ممکن یا ارائه بهترین خدمات، به کارکنان خود اعتماد کنید. سودآوری و موفقیت کسب و کار شما، بستگی به حضور کارکنانی دارد که انگیزه ی لازم و کافی را داشته باشند.

محسن یزدانی

راز موفقیت آمانسیو اورتگا
پسر فقیری که برند زارا را تاسیس کرد.
 اورتگا خانواده‌ای بسیار فقیر داشت و پدرش کارگر خط راه‌آهن بود. او 
در سال 1936، قبل از شروع جنگ داخلی اسپانیا در لئون متولد شد. 
اورتگای 80 ساله که به اندازه ثروتش بی ‌سر و صدا و منزوی است، 
در خاطرات خود به یاد می‌آورد که وقتی کودک بود و بانک وثیقه 
مادرش را برای دریافت پول خرید مایحتاج زندگی نپذیرفت، چقدر 
احساس حقارت و آزردگی کرده بود. اورتگا در 13سالگی مدرسه را 
رها کرد و کارش را به‌عنوان پیک یک فروشگاه در زادگاهش شروع 
کرد و با خود عهد کرد هیچ‌گاه اجازه ندهد خانواده‌اش دیگر طعم فقر را 
بچشند.
بعد از همکاری با چند خرده‌فروشی، اورتگا با کمک همسرش با سرمایه 
کمتر از 100 دلار در خانه خود، به دوخت لباس‌های خانگی روی 
آوردند. در سال 1975 این زوج تصمیم گرفتند فروشگاه کوچکی به نام 
زارا تاسیس کنند.
 هشت سال بعد، اورتگا کار خود را توسعه داد و 9 فروشگاه دیگر در 
سراسر اسپانیا تاسیس و در سال 1984 فروشگاه مرکزی زارا را با 
وسعت هزار متر مربع افتتاح کرد. ایندیتکس اکنون با 6500 فروشگاه 
در 88 کشور بزرگ‌ترین خرده‌فروشی مد و لباس دنیا محسوب می‌شود.
ویژگی منحصر به ‌فرد زارا این است که زمان تولید و توزیع کالا را به 
حداقل رسانده است. 
وقتی که شرکت‌هایی مانند گپ و H&M پنج ماه برای طراحی، تولید، 
توزیع و فروش محصولات جدید خود در اوایل دهه گذشته وقت صرف 
می‌کردند، زارا این کار را تنها در سه هفته انجام داد! اورتگا به نظرات 
کارمندان و مدیران رده‌های پایین‌تر شرکت به خوبی گوش می‌داد تا 
بداند مد بازار چیست و مردم بیشتر به خرید چه چیزهایی تمایل نشان 
می‌دهند.
او همچنین تولیدی‌های خود را در اسپانیا، پرتغال، ترکیه و مراکش که 
فاصله نزدیکی داشتند نگه داشت تا بتواند سبک کار را با سرعت 
بیشتری تغییر دهد. این مدل کسب ‌و کار ایندیتکس که بر زنجیر عرضه 
محلی باثبات مبتنی است، موفقیت‌ بی‌سابقه‌ای برای این شرکت به 
ارمغان آورده است. 
اورتگا در شهر خودش و در دفاتر مرکزی ایندیتکس که مقر امپراتوری 
خرده‌فروشی‌های او محسوب می‌شود، شخصیتی کاملا محبوب و 
خودمانی دارد. او هنوز به همان کافه‌ای می‌رود که از جوانی به آنجا 
مراجعه می‌کرد. 

در واقع، در این 40 سالی که اورتگا، ایندیتکس را تاسیس کرده، با 
وجود ثروت فراوان و موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای که به دست آورده، 
ظاهر زندگی او تغییر چندانی نکرده است. 
 گفته می‌شود او ناهارش را در رستوران شرکت با کارمندانش صرف 
می‌کند و به جای اینکه در دفتر کارش پنهان شود، معمولا پشت میزی 
در وسط کارخانه می‌نشیند و با طراحان لباس و کارشناسان پارچه تعامل 
مستقیم دارد. 
 شاید عجیب‌ترین موضوع در مورد مردی که ثروت خود را از طراحی 
و فروش لباس به دست آورده این باشد که او هیچ علاقه‌ای به مد ندارد و 
 معمولا یک ترکیب لباس ثابت و همیشگی دارد.

مدیریتی

۱۰ نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد:

۱. بی‌علاقه : آن ها چیزی که شما فراهم می‌کنید را نمی‌خواهند. هانسلمن : ” با تلاش برای تغییر آن‌ها وقت‌تان را تلف نکنید .“

۲. جداافتاده : فاقد وفاداری هستند. شما را صرفا یک تامین‌کننده‌ی دیگر می بینند که گاهی می‌توانید کمک‌شان کنید و هیچ خریدی ندارند.

 ۳. خوشحال : از انتظارات این مشتریان فراتر رفته‌اید و ممکن است نتوانید انتظارات آن‌ها را برآورده سازید.

۴. وفادار : انتظارات بالایی دارند . آن‌ها به شرکت شما برمی‌گردند، بیش‌تر خرج می‌کنند و راجع به شما با دیگران صحبت می‌کنند. 

۵ .ناامید : وقتی کارها درست پیش نرود، ممکن است یک مشتری ناراضی گیرتان بیاید. این سوال را از خودتان بپرسید:‌ ” آیا از آن‌چه انجام می‌دهیم رضایت دارید؟ “ در صورت راضی نبودن دلیل‌اش را جویا شوید.

۶. سرخورده : مشتریان ناامیدی که مورد توجه قرار نمی‌دهید آزرده می شوند و تجربه‌شان را به دیگران می گویند. ” به هر قیمتی از به وجود آوردن مشتریان سرخورده پرهیز کنید. هرچه سریع‌تر با ناامیدی مقابله کنید.

۷. خاموش : این آدم‌ها در گذشته مشتریان خوبی بودند اما به آرامی کنار رفته‌اند. بهتر است به جای کسب یک مشتری کاملا تازه، آن‌ها را به بازگشت ترغیب کنید.

۸. تخلیه‌کننده : این مشتریان سودآور نیستند، پول و هم‌چنین زمان و انرژی‌تان را تخلیه می‌کنند.  قبل از کنار گذاشتن این گروه، سعی کنید آن‌ها را سودآور کنید. 

۹. رها شده : زمانیکه معیارهای مشخصی داشته باشید خلاص شدن از دست مشتری‌ها ایرادی ندارد. از رد کردن مشتری‌ها نهراسید؛ از خودتان بپرسید آیا مشتریان تخلیه‌کننده‌ی دیگری هم وجود دارند که لازم است رها شوند. 

۱۰. ایده‌آل : این‌ها مشتریانی هستند که می‌خواهید و باید مدام به دنبال‌شان باشید. 

 نتیجه : در حقیقت شناخت درست مشتریان مساوی است با صرف بهینه منابع زمانی، مالی و انسانی.

 از امروز اقدام به شناسایی مشتریانتان کنید...

مدیریتی

کشش (stretching)

 ست گادین 

دو قطب مخالف وجود دارد : حفظ وضعیت موجود و شکستن وضعیت موجود .

تصویر سازی برای هر دو انتهای این طیف کار آسانی است .

بین این دو قطب ، کشش وجود دارد .

کشش باعث رشد می شود . رسیدن را طولانی می‌کند . باعث می‌شود کش سانی ، انعطاف پذیری و قدرت بیشتری داشته باشیم .

کشش کمی آسیب میزند و کمی هم درد دارد .

اما فردا ، می توانیم بیشتر از دیروز کشیده شویم . چون کشیدگی ها باهم می آمیزند .

اگر شما از شکستن مرز های وضعیت موجود می ترسید ، جواب شما این نیست که خیلی خب ، وضعیت موجود را حفظ کن . 

جواب شما این است که خودت را وقف کشش کن 

مدیریتی

اقتصاد در حال انطباق با دلار ۶۵٠٠ تومان است. 

 

 دلار ٧١ درصد گران شده است. 

اما به نسبتی که دلار گران شده کالاها گران نشده  است.

قبلا دلار در خیابان فردوسی ٣٨٠٠ تومان بود اما زمانی که به کالا تبدیل می شد ٧٠ درصد افزایش قیمت می یافت دلار کالا ۶۴۶٠ تومان بود. 

اکنون اختلاف ٧٠ درصدی در خصوص ۶٠ درصد کالاها به ۴٠ درصد کاهش یافته است به عبارت دیگر دلار  کالا ٩١٠٠ تومان است .

٢٠ درصد کالاها با دلار ۴٢٠٠ تومان تامین میشود. 

٢٠ درصد کالاها صد در صد نسبت به نرخ ارز واکنش نشان داده و متناسب با دلار ۶۵٠٠ تومان گران شده است. 

اما فعال اقتصادی برای ادامه فعالیت در سطح سال قبل ، به نقدینگی بیشتر نیاز دارد و چنین نقدینگی وجود ندارد لذا دو اتفاق در بازار رخ داده است : 

الف - نقدی فروشی در ٨٠ درصد موارد جایگزین فروش مدت دار شده ( در سطح رابطه بین عمده فروش و خرده فروش ) 

ب- حجم فروش از نظر تعدادی بطور متوسط ۴٠ درصد کاهش یافته است یعنی مغازه داری که ١٠٠  تلویزیون می فروخته ، فروش به ۶٠ تلویزیون کاهش یافته است ( اکنون معدل فروش ٣٠ درصد سابق است اما طی سه ماه آینده رفتار هیجانی بازار فروکش کرده و فروش رشد می کند و به سطح ۶٠ درصد سابق افزایش می یابد اما بازگشت به سطح فروش سابق ، خواب و خیال است).

مدیریتی

۱۰ نکته درباره کشور و مردم چین 

رابطه چین و آمریکا: ۱۸.۴ درصد از صادرات چین به آمریکا می‌رود. این یعنی آنها بزرگترین شریک تجاری یکدیگر هستند. اروپا، هنگ‌کنگ، ژاپن، کره‌جنوبی، هند، تایوان و روسیه در رتبه‌های بعدی واردات محصولات چینی هستند . بنابراین این تصور که چینی رابطه تجاری خوبی با ما دارند و هوای ما را خواهند داشت، خیلی آبکی است. 

 تولید ناخالص داخلی:   ۱۱.۷ تریلیون دلار است؛ ۴۸ برابر بزرگتر از  ایران.

جمعیت: یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون جمعیت دارد که ۱۶درصد آنان زیر ۱۴سال، ۷۲درصد بین ۱۵ تا ۶۴سال و ۱۲درصد بالاتر از ۶۵سال سن دارند. امید به زندگی در چین ۷۶ سال است. 
در ایران البته ۷۵ سال است. 

صادرات: با ۲۰۹۸ میلیارد دلا بزرگترین صادر کننده دنیاست. آمریکا و آلمان رقبای او در صادرات جهانی هستند.

نرخ سود بانکی: ۴.۴ درصد است. بالاترین رقم سودی که آنها داشتند ۷.۵ بود که از سال ۲۰۰۸ روند نزولی آن را آغاز کردند و موفق هم بودند. 

نرخ بیکاری:  ۴.۴ درصد است. نرخ تورم در چین  معمولا ۵ درصد است. تورم مواد غذایی در چین منفی است. 

رفاه: با وجود این همه پول و ثروت شاخص رفاه اجتماعی‌ چین چندان تعریفی ندارد و از این نظر چین در دنیا رتبه ۹۰ را دارد. یعنی هم رده السالوادور و نپال است. 

ارتش: ۲.۳ میلیون سرباز دارد که با همین آمار به بزرگترین نیروی نظامی دنیا تبدیل شده.

دانشگاه: دانشگاه‌های چین هم در رتبه‌بندی جهانی جایگاه چندانی ندارند.  بهترین دانشگاه آنها در دنیا چهل و هشتم است. 

سیاست: انتخابات در این کشور سلسله‌مراتبی است. مجالس محلی از میان نامزدهای مورد تایید حزب کمونیست توسط مردم انتخاب می‌شوند و مجالس محلی کنگره سه‌هزارنفره‌ای را تشکیل می‌دهند که فقط می‌تواند درباره نامزد ریاست‌جمهوری چین که از سوی کمیته سیاسی حزب کمونیست معرفی می‌شود، نظر بدهد.

با وجود آزادی‌های اقتصادی، آزادی رسانه‌ها به معضلی برای این کشور تبدیل شده. چین را از نظر آزادی رسانه‌ها در کنار کره‌شمالی، اریتره، ترکمنستان و سوریه است.
برچسب ها mohsenyazdani
برچسب ها mohsenyazdani

محسن یزدانی

1- اجرا بزرگ‌ترین مسالهء مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.

مدیریتی

افراد را تشویق کنید تا نظراتشان را بگویند، حتی نظرات مخالف

در برخی سازمان ها، داوطلب شدن برای اظهارنظر اغلب کاری بسیار سخت محسوب می گردد. افراد پیام های مختلف را شخصی سازی می کنند، تدافعی رفتار می کنند و موضع می گیرند، سریعا عصبانی می شوند و ساز مخالف می زنند. در چنین شرایطی، افراد معتقدند اگر چیزی نگویند کمتر به آنها آسیب می رسد. برای سازمان این امر خطرناک است چرا که مسائل و مشکلات همچنان باقی می مانند، ایده های جدید ناگفته می ماند و افراد خسته و مأیوس خواهد شد.
 اگر مقابل نظرات آنها حالت تدافعی به خود بگیرید، حالت تهاجمی و حمله داشته باشید یا از آنها خشمگین و عصبانی شوید قطعا باعث ترس و خودخوری افراد خواهید شد و آنها سکوت را در پیش می گیرند.

اگر احساس کردید افراد از دخیل شدن در امور کنار می کشند یا حالت صمیمیت در آنها کم رنگ تر شده است، به صورت شخصی و در فضای دو نفره با آنها به گفت و گو بنشینید. ممکن است آنها راغب نباشند در جمع گفتگو کنند یا از برقراری ارتباط با دیگران واهمه داشته باشند. شاید فکر کنند افکار و عقایدشان به درستی شکل نگرفته و نمی خواهند وارد عرصه ای شوند که دچار تردید شوند و زمان بیشتری برای اندیشیدن به نظراتشان نیاز داشته باشند. در اینجا نقش شما بسیار پر رنگ خواهد بود و می توانید او را تشویق و حمایت کنید.
برچسب ها محسن یزدانی

مدیریتی

عجله نکنید به زمان نیاز دارید

وقتی مسئول یک گروه هستید برای اینکه واقعا موثر عمل کنید به زمان نیاز دارید.
مدیریت موثر فقط رسیدن به هدف نیست ،مدیریت به معنای پیمان بستن متعهدانه با گروه است.
 بسیاری از مدیران فقط روی نتیجه تمرکز دارند و افراد گروهشان را فراموش می کنند و براوردشان از موفقیت، بازدهی خوب گروه در یک مدت کوتاه است ، اما مدیریت صحیح ، موفقیت در جلب اعتماد و احترام افراد گروه و بالا بردن انگیزه آنهاست و در این صورت افراد گروه در کنار همدیگر کار و تلاش می کنند و کارشان را بدون نقص در دراز مدت با موفقیت انجام می دهند. حتی اگر مدیرشان حضور نداشته باشد. 
مدیریت فقط پیشرفت کارها در حضور مدیرنیست بلکه در عدم حضور اوست.

مدیریتی

بدانید چه میخواهید

مدیران زیادی را دیده ام که وقت و انرژی شان را برای جمع آوری اطلاعاتی می گذارند که در پیشبرد اهداف و حل مسائل شان خیلی تاثیر گذار نیستند. اغلب این مشکل از آنجایی حادث می شود که آنها نمیدانند چه میخواهند و اینکه این اطلاعات چقدر برای آنان ارزش دارد و کجا میتواند به آنها کمک کند...

✅پیشنهاد میکنم برای جمع آوری اطلاعات غیر ضروری و حاشیه ای وقتتان را هدر ندهید. اطلاعاتی که لازم دارید را در ابتدا لیست و سپس اولویت بندی کنید. آنگاه اطلاعات حاشیه ای و آنهایی را که در رتبه های بسیار پایین تری قرار دارند، حذف نمایید.
از جمع آوری اطلاعاتی که به دست آوردنشان دشوار و یا وقت گیر است، با در نظر گرفتن ارزش بالقوه ی آنها، اجتناب ورزید.
برخی از اطلاعات بسیار جالب به نظر می رسند، اما در اصل، برای پیشبرد مسائل بی فایده اند، پس عقل گرایانه و کاربردی به سمت موفقیت حرکت کنید.

به اطلاعات موجود مراجعه و آنها را بررسی کنید تا دچار دوباره کاری نشوید و وقتتان را صرف ابداع مجدد چیزی نکنید که قبلا کشف شده است.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic