درباره سایت

محسن یزدانی مؤسس و مدیر عامل مجموعه باشگاه های زنجیره ای هیربد
اولین دارنده مدال طلای جهان و عنوان پیشرفته ترین بدنساز سال 1999 جهان (IFBB) و اولین ایرانی عضو فدراسیون حرفه ای های پرورش اندام جهان (IFBB PRO)
فارغ التحصیل DBA , EMBA سخنران در حوزه موفقیت و انگیزش

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

برچسب ها محسن یزدانی

مدیریتی

خلاصه‌ای از گفت‌وگوی پاول دورف موسس تلگرام با نشریه بلومبرگ

دفتر جدید در دبی، پیشنهادهای وسوسه‌انگیز فروش با قیمت 5 میلیارددلار، بیت‌کوین و ایران

پاول دورف، موسس و مدیرعامل ۳۳ ساله تلگرام که بسیاری او را مارک زاکربرگ روسیه می‌دانند؛ گفت‌وگویی با نشریه بلومبرگ داشته و حرف‌های جالبی درباره دفتر مرکزی تلگرام، بیت‌کوین، تعداد کاربران تلگرام و ایران، فروش این نرم‌افزار پیام‌رسان و غیره به زبان آورده است.

دورف درباره دفتر جدید تلگرام می‌گوید، پس از سه سال حضور در کشورهای مختلف جهان و کار در شهرهای گوناگون؛ تصمیم گرفتم دفتر جدیدم را در شهر دبی افتتاح کنم. این دفتر در طبقه ۲۳ یک برج به نام Dubai Media City است.

موسس تلگرام، علت انتخاب دبی را منطقه آزاد اقتصادی عنوان می‌کند و از مالیات زیاد کشورهای غربی بر کسب‌وکارها گلایه دارد. وی می‌گوید وقتی تقریبا باید نیمی از درآمدتان را مالیات بدهید؛ یعنی ۱۸۰ روز در سال کار کردید.

مدیرعامل جوان تلگرام درباره پیشنهادهای فروش این پیام‌رسان نیز می‌گوید، در طی سال‌های اخیر نام‌های بزرگی از سیلیکون‌ولی پیشنهاد خرید تلگرام را دادند. حتا پیشنهادهای ۳ تا ۵ میلیارد دلار داشته ولی نمی‌خواهد این نرم‌افزار را بفروشد.

وی می‌گوید تلگرام تا کنون یک موسسه خیریه بود و شاید از سال ۲۰۱۸ به سوددهی برسد اما وی حتا با مبلغ ۲۰ میلیارد دلار هم حاضر نیست تلگرام را به شرکت دیگر بسپارد.

دورف در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با نشریه بلومبرگ؛ درباره فشارهای سیاسی روسیه و دیگر کشورها برای تعیین مکان سرورها یا دسترسی به یک سری ترافیک‌ها و دیتاها سخن می‌گوید. وی می‌گوید، جولین آسانژ، موسس ویکی‌لیکس فناوری رمزنگاری تلگرام را تایید کرده است. موسس تلگرام می‌گوید دوست دارد نرم‌افزاراش تحت سلطه و اختیار هیچ دولتی نباشد و کاربران به طور کاملا مطمئن و آزادی از ان استفاده کند.

ایران و ۴۰ میلیون کاربر: وی گریزی هم به فشارهای سیاسی دولت ایران می‌زند و می‌گوید برایش خیلی جالب است که چگونه تلگرام به محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در ایران تبدیل شده است و همین موضوع به او انگیزه کار بیشتر می‌دهد.

تلگرام بیش از ۴۰ درصد کل ترافیک ایران را به خود اختصاص داده است و بیش از ۵۰۰ هزار کانال فارسی روی سرورهای این نرم‌افزار فعال هستند. تلگرام بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر دارد که ۴۰ میلیون کاربر آن در ایران هستند. یکی از دلایل محبوبیت تلگرام و آمار بالای ترافیک آن به خاطر فیلتر بودن دیگر پلتفرم‌های ارتباطی مانند توییتر و فیسبوک است. تلگرام هر روز بیش از نیم میلیون کاربر جدید جذب می‌کند.

بیت‌کوین و سرمایه اولین تلگرام: وقتی درباره افزایش سریع ارزش بیت‌کوین در روزهای اخیر با پاول دورف صحبت می‌شود؛ او می‌گوید چهار سال پیش حدود ۲ هزار بیت‌کوین به مبلغ ۷۵۰ دلار برای هر بیت‌کوین خریده است و در کل مبلغی حدود ۱.۵ میلیون دلار پرداخته است که اکنون این سرمایه‌گذاری به ارزشی بیش از ۳۵ میلیون دلار رسیده است.

موسس تلگرام درباره گذشته و چگونگی تاسیس تلگرام هم صحبت کرده است. وی در سال ۲۰۱۴ مجبور می‌شود سهام خود در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه به نام VK را تحت فشار دولت روسیه به یک میلیاردر حامی دولت بفروشد و با سرمایه‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری و البته ۲ هزار بیت‌کوین از روسیه خارج شود و به دنبال تاسیس یک رسانه اجتماعی دیگر برود.

پاول و برادرش از برنامه‌نویسان و ریاضی‌دانان ماهر دنیا محسوب می‌شوند و در دوران دانشجویی برنده چندین جایزه شدند.

پاول می‌گوید از هر آژانس اطلاعاتی و جاسوسی دوری می‌کند و نمی‌خواهد ماجرای VK دوباره تکرار شود. وی از رشوه دادن به کارمندان‌اش برای لو دادن مکان سرورها یا اطلاعات دیگر تلگرام سخن می‌گوید و امیدوار است بتواند در یک فضای رقابتی سالم با دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ رقابت کند.
برچسب ها محسن یزدانی
برچسب ها محسن یزدانی
برچسب ها محسن یزدانی
برچسب ها محسن یزدانی

مدیریتی

۱۰ رفتار غیرحرفه‌ای که از متقاضیان کار سر می‌زند

بخش اول:

۱. انتخاب یک عکس نامناسب برای حساب کاربری لینکداین. عکسی که برای حساب کاربری انتخاب می‌کنید، باید رسمی، تکی و واضح باشد و تمام صورتتان در آن مشخص باشد. (از عکسی که مثلا در جشن عروسی گرفته‌اید، استفاده نکنید)

۲. عدم پاسخ‌دهی به ایمیل‌های مرتبط با کاریابی. اگر برای چند روز در دسترس نیستید و نمی‌توانید به پیام‌های کارفرمایان یا آژانس‌های کاریابی پاسخ دهید، آنها را در جریان بگذارید.

۳. استفاده از رزومه‌ای که غلط املایی یا نگارشی داشته باشد یا قالب‌بندی‌اش نامناسب باشد. اگر خودتان قلم خوبی ندارید، از کسی که در این زمینه مهارت دارد بخواهید رزومه‌‌تان را ویرایش کند.

۴. غیبت در جلسه مصاحبه بدون اطلاع قبلی.
این اتفاق، بدترین و غیرحرفه ای ترین‌ موضوعی است که بشدت به برند شخصی و حرفه ای شما آسیب میزند.

۵. حضور در جلسه مصاحبه، بدون آمادگی، یا پرسیدن سوالات ابتدایی مثل «شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟»
پیش از مصاحبه به وبسایت شرکت بروید و درباره آن اطلاعات کسب کنید. سوالاتی را که قصد دارید از مسوول مصاحبه بپرسید، آماده کنید. اگر درباره شرکت تحقیق کنید با اعتماد به نفس بیشتری در مصاحبه حاضر خواهید شد.
برچسب ها محسن یزدانی

مدیریتی

هرگاه برای صعود کارکنان تان قلاب گرفتید، می توان شما را رهبر سازمانی نامید.
 آنان که برای صعود، پایشان را روی شانه‌های کارکنان شان می‌گذارند، لایق نام رهبر سازمانی نیستند.

مدیریتی

هفت تکنیک برتر برندسازی برای استارت‌آپ‌ها

داشتن محصول باکیفیت بسیار مهم است، اما اهمیت بازاریابی آن محصول برای مشتریان هم کمتر از خود محصول نیست. از طرفی اگر برند مشخصی نداشته باشید شرکت شما ممکن است قبل از آنکه حتی محصول خود را وارد بازار کنید با شکست مواجه شود. خوشبختانه برندسازی بسیار ساده‌تر از آن است که اکثر مردم فکر می‌کنند، به‌خصوص اگر به توصیه‌های کارآفرینان با تجربه عمل کنید.
ما نظر هفت کارآفرین را درباره تکنیک‌های برتر برندسازی جویا شدیم. شما هم می‌توانید با کمک گرفتن از این توصیه‌ها کاری کنید که استارت‌آپ‌تان از یک شرکت نه‌چندان شناخته‌شده به یک شرکت زبده در بازاریابی تبدیل شود. در قسمت زیر می‌توانید توصیه‌های این کارآفرینان را مطالعه کنید:


1. درشکه را جلوی اسب نبندید

 سوزان اسمیت، از شرکت Social Impact Architects

بسیاری از شرکت‌ها، به‌اصطلاح درشکه را جلوی اسب می‌بندند و قبل از آنکه به استراتژی فکر کنند، به تاکتیک‌ها فکر می‌کنند. لازم است ارزش پیشنهادی خود را واقعا بشناسید و مطمئن شوید هر فعالیتی که انجام می‌دهید در راستای آن ارزش است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تاکتیک‌هایتان ارزش بالایی دارند و حرفه‌ای به نظر می‌رسند. استارت‌آپ‌ها معمولا برای بازاریابی بودجه زیادی در نظر نمی‌گیرند، درحالی‌که بهتر است فعالیت کمتری انجام دهید و به‌جای آن بیشتر هزینه کنید تا بتوانید در اولین برخورد خود تأثیرگذاری خوبی داشته باشید.


2. هوای مشتریان را داشته باشید

 وانیسا نوربرگ از شرکت Metal Mafia

کم‌هزینه‌ترین راه برای این‌که همه درباره برند شما حرف بزنند این است که روی تجربه‌ی مشتریان تمرکز کنید. کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما بسیاری از شرکت‌ها مشتریان را در اولویت قرار نمی‌دهند و این مایه تعجب است. اگر مشتریان احساس کنند که به آن‌ها توجه می‌شود، با دیگران درباره شرکت شما صحبت می‌کنند. نظرات مثبت، تقدیرنامه‌ها و ارجاعات مشتریان، تبلیغات اصیل و واقعی هستند و بیشتر از هر روش دیگری توجه همگان را جلب می‌کنند.

3. از ابزار بازاریابی مجدد و هدف‌گیری بر اساس علایق در فیس‌بوک استفاده کنید

 مارسلا د ویوو از شرکت Gryffin

آگهی‌های تبلیغاتی فیس‌بوک به کسب‌وکارهای کوچک فرصت می‌دهند تا به مخاطبان جدیدی (بر اساس علایقشان) با قیمت‌هایی قابل مدیریت (در مقایسه با Google AdWords) دسترسی پیدا کنند. اگر کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک به‌درستی اجرا شوند می‌توانند CPC (هزینه هر کلیک) کمتری با نرخ تبدیل بالاتر به دنبال داشته باشند. اگر شاخص عملکرد را برندسازی در نظر بگیریم، باید گفت فیس‌بوک می‌تواند کسب‌وکار شما را مقابل چشم افراد بیشتری قرار دهد و اگر در کنار فیس‌بوک از بازاریابی مجدد هم استفاده کنید، می‌توانید بلافاصله در معرض دید مخاطبان قرار گیرید.


4. شعار داشته باشید

 دریان باو از شرکت At Men’s Style Lab

شعار، نسخه گسترده‌تری از برند است و دقیقا نشان می‌دهد شما چه جایگاهی دارید. این شعار به مشتریان و همچنین به کارمندان شما نشان می‌دهد که فلسفه شرکت شما چیست. شعار ما در شرکت Men’s Style Lab ایجاد سبک لباس پوشیدن به روشی ساده است. این شعار، ارزش اصلی شرکت ما نیز هست. اگر کارهایی که ما انجام می‌دهیم به کاهش زحمت و دردسر مردم برای انتخاب سبک لباس کمک نکند، نشان می‌دهد ما دیگر به تجربه مشتری (برند) فکر نمی‌کنیم و درواقع وقت و انرژی خود را تلف می‌کنیم.


5. منسجم باشید

 مایکل موگیل از شرکت Crisp Video Group

اگر می‌خواهید برندسازی خود را به روش خاصی انجام دهید، انسجام خود را (از نظر فونت، رنگ و سبک نوشتاری) در تمام روش‌های برندسازی حفظ کنید.


6. ارائه آسانسوری خود را آماده کنید

 شایلن دوِر از شرکت Chatter Buzz

زمانی که برای اولین بار شروع به تبلیغ استارت‌آپ خود می‌کنید، بهترین راه، تبلیغ شفاهی یا دهان‌به‌دهان است. برای این کار ابتدا باید از خودتان شروع کنید. وقتی در رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنید تا شبکه‌سازی کنید، باید یک ارائه آسانسوری منسجم برای مشتریان و مصرف‌کنندگان مختلفی که قصد جذب آن‌ها را دارید آماده کنید.


7. خودتان باشید

 کیسی پتری از شرکت Crowd Surf

وقتی من و شریکم این شرکت را راه‌اندازی کردیم، ابتدا سعی می‌کردیم بزرگ‌ترین سرمایه خود را از دیگران مخفی کنیم. این سرمایه چیزی نبود جز علاقه‌ای دیوانه‌وار و شدید به موسیقی. نمی‌خواستیم مردم فکر کنند ما غیرحرفه‌ای یا بیش‌ازحد هیجان‌زده هستیم؛ اما یک روز متوجه شدیم که اتفاقا این باعث می‌شود ما خاص باشیم و بنابراین از همان روز تصمیم گرفتیم در جلسات تبلیغاتی، خودمان باشیم. همان موقع بود که کسب‌وکارمان کم‌کم رونق گرفت.
برچسب ها محسن یزدانی
برچسب ها محسن یزدانی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic